Velký úspěch Hany Lipovské

Individuální ambice? Ano - jsou bezesporu nutné. Dělejme však to, co je nelepší pro nás jako jednotlivce, a zároveň nechť je naše počínání v co možná největším souladu s potřebami kolektivu.
                                                      John Forbes Nash, nositel NC za výzkum v oblasti teorie her
 

Promítací plátno ve Velkém sále chrudimského muzea už bylo připraveno pro vyhlášení laureátů 32. ročníku Středoškolské odborné činnosti v kategorii Ekonomika a řízení. Šestnáct autorů prací, u kterých porota hleděla především na ekonomické zhodnocení, sedělo roztroušeno mezi třemi stovkami soutěžících z celé republiky a snažilo se hranou lhostejností skrýt nervozitu. Dokonce ani teď nepanovala mezi studenty rivalita tolik typická pro jiné soutěže. Všichni si totiž museli projít stejnou sítí školních, okresních i krajských kol. Více než jen umístění zajímaly proto většinu soutěžících spíše nové metody a postupy jejich kolegů. Za každou prací byly měsíce a často dokonce roky samostatného studia či výzkumu. Konečné výsledky jsme proto očekávali se směsí očekávání i důvěry.

U mě stálo na počátku cesty do Chrudimi nepříliš příjemně znějící sousloví ročníková práce, jedna z překážek k získání maturitního vysvědčení. Na rozdíl od jiných školních povinností však psaní ročníkovky umožňuje spojit nutné s užitečným - pokud se rozhodnete představit svou první odbornou práci v rámci soutěže SOČ. Pod vedením konzultanta PaedDr. Jiřího Kocmana jsem začala sbírat podklady pro ekonometrickou práci Teorie her v ekonomii. Obvykle nejtěžší je nalézt neobvyklý úhel pohledu, přesně stanovit problém a pak navrhnout srozumitelné řešení. Tím byl v mé práci pokus o analýzu cenové války, doplněný rozhovorem s ředitelem Student Agency Ing. Radimem Jančurou.

V březnu nastala fáze obhajob. Školní a okresní kolo sloužilo především pro doladění prezentací i celkového vystupování, porota zde hodnotila práce ze zcela odlišných kategorií. V krajském kole se už komise skládala výlučně z ekonomů a vyučujících ekonomického zaměření. Více než prezentaci proto naše vystoupení připomínalo spíše křížový výslech, ve kterém jsme museli obhajovat mnohdy i poznámky pod čarou.

Jednoznačně nejpřínosnější byla obhajoba před porotou celostátního kola. Její členové, vyučující středních škol ekonomického zaměření i Vysoké školy ekonomické, znali naše práce velmi podrobně a posouvali tak soutěž na úroveň obhajob bakalářských prací. Po deseti minutách, které dostal každý autor na svou prezentaci, následovala čtvrthodina pro otázky porotců i ostatních studentů. Kromě dotazů čistě odborného charakteru zajímaly porotu také vlastní názory soutěžících i znalost aktuální ekonomické situace. Většina z nás se proto, kvůli tropickému počasí, zapotila hned dvakrát. Díky nadhledu a zkušenostem paní předsedkyně jsme však diskusi několikrát přerušili a nad kávou a chlebíčky se pokračovalo v debatě nejen ekonomické.

V neděli jsme, spolu s představiteli českých vysokých škol a patrony jednotlivých kategorií, seděli v sále muzea a čekali na ortel poroty. Na promítacím plátně se konečně objevil název vítězné školy zároveň s titulem mé práce. Mohu mluvit o velkém štěstí, že jsem - v duchu úvodní Nashovy myšlenky - také já sladila své "individuální ambice" s dalším z řady úspěchů Gymnázia Blansko. Díky nominaci na Českou hlavičku v ekonomické kategorii Merkur snad nikoli naposled.

 

Na fotografii je autorka článku a úspěšná soutěžící Hana Lipovská.

Publikováno: 29.června 2010, administrátor
  Po 20. 5. - Čt 23. 5. Ústní maturity
  Po 20. 5. 1.ABC, 2.AB, XA - ředitelské volno

  Út 21. 5.

1.AB, 2.AB, XA, 3.AB, MA - ředitelské volno

 

Kontakt

Gymnázium Blansko,
příspěvková organizace
Seifertova 13
678 01 Blansko

Tel.: 516 418 632
Fax: 516 418 632
E-mail: reditel@gymbk.cz
zobrazit na mapě

Banner EU
Copyright 2012 Gymnázium Blansko  |   Podmínky ochrany osobních údajů
Používáním těchto stránek vyjadřujete souhlas se zpracováním cookies